Lotan Rachel

15 noiembrie 1946, Timişoara

Autor de cărți de pedagogie
Professor (Teaching) Emerita of Education la Stanford University

S-a născut la Timişoara, purtând numele de Agi Schwartz. Urmând sfatul bunicului patern, Adolf Schwartz, tipograf si redactor de publicații în limba germană, Agi a frecventat grădinița, şcoala primară de limbă germană, apoi Liceul Lenau. La vârsta de 14 ani a emigrat cu familia în Israel, unde s-a stabilit la Ramat Gan. După absolvirea şcolii, a servit în armata israeliană în anii 1965-1967.

Dr. Rachel Lotan este Professor (Teaching) Emerita of Education la Stanford. A împlinit funcția de Director of Stanford Teacher Education Program (STEP) între anii 1999 şi 2014 şi continuă să fie Director of the Program for Complex Instruction la Stanford. Cursurile şi lucrările ei de cercetare tratează despre formarea profesorilor cât şi despre aspecte ale procesului de învățământ (predare şi învățare) în clase cu o compoziție academică şi lingvistică variată.

A studiat la Universitatea Tel Aviv. La Stanford, a obținut două diplome M.A. (Education, 1981; Sociology, 1983) şi un doctorat in Pedagogie (1985). Timp de 10 ani înainte de a începe activitatea post-licențială, Rachel Lotan a predat engleză şi franceză în licee din Israel.

Din căsătoria cu Zohar Lotan în 1969 s-au născut Anat şi Assaf. Soții Lotan au patru nepoți.

Publicații (Selecție)

  • Lotan, Rachel A., D. Burns, The Instructional Leadership Corps: Entrusting professional learning in the hands of the profession, Learning Policy Institute, Palo Alto, CA. 2019
  • Holthuis, N., R. A. Lotan, M. Mastrandrea, J. Saltzman, Why and how we teach about climate change, in E.J. Fretz, (Ed.), Climate Change across the Curriculum, Lexington Books, pp. 183 – 195, 2016
  • Cohen, E.G., and R.A. Lotan, Designing groupwork: Strategies for heterogeneous classrooms, 3rd Edition, Teachers College Press. New York, NY. 2014
  • Lotan, Rachel A., Developing language and content knowledge in heterogeneous classrooms, In The teacher’s role in implementing cooperative learning in the classroom, R. Gillies, (Ed), Springer. pp. 187-203. 2008
  • Cohen, Elizabeth G. and Rachel A. Lotan, Equity in Heterogeneous Classrooms, in Banks and Banks (Eds.), Handbook for Multicultural Education, Second Edition, Jossey-Bass. Pp. 736-750. 2004
  • Lotan, Rachel A., and Alan Marcus, Standards-based assessment of teacher candidates’      performance in clinical practice, Issues in Teacher Education, Vol. 11, Number 1, pp. 31-47. 2002
  • Shulman, Judith H., Rachel A. Lotan, Jennifer A. Whitcomb, (Editors). Groupwork in diverse classrooms: A casebook for educators. New York: Teachers College Press. 1998
  • Cohen, Elizabeth G. and Rachel A. Lotan, (Editors), Working for equity in heterogeneous classrooms: Sociological theory in action. New York: Teachers College Press. 1997
  • Cohen, Elizabeth G., Rachel A. Lotan and Lisa Catanzarite, Can  Expectations for  Competence Be Treated in the Classroom?  In  M. Webster and M. Foschi (eds.) Status Generalization: New Theory and and Research, Stanford University Press. 1988
  • Lotan, Rachel A., Understanding  the Theories: Training Teachers for  Implementation of Complex Instructional Technology. Ph.D.  dissertation, Stanford University. 1985