Agnes Pschorn

Una din cele mai mari case editoriale din România în perioada interbelică

Agnes Pschorn s-a născut în Arad. Străbunicul ei matern a fost Ármin Lindner (1870-1942, înmormântat în cimitirul evreilor din Timişoara), director executiv al Casei de Economie Comunală Timişoara (mai târziu, filială a Băncii Timişiana) şi senator municipal.

Agnes, n. Steiner, a fost elevă la liceul de arte plastice și este absolventă a Institutului de Medicină din Timișoara.

Din 1975 trăiește în Germania, unde pe lângă profesia ei de medic, a urmat cursuri de perfecționare în pictură la Academia din Trier, Bad Reichenhall și Salzburg.

Ea a participat la multe Expoziții naționale și internaționale și a fost premiată pentru calitatea Lucrărilor prezentate.
Premiul 1 la Stuttgart pentru pictură în 2015, 2016 și 2017.
Este membră la GEDOK Heidelberg din 2014.

Expoziții

  • 2001 – 2015 Alte Feuerwache Mannheim
  • 2005 Kongresszentrum Berlin
  • 2006 Kongresszentrum Baden-Baden
  • 2007 – 2019 Rathaus Stuttgart
  • 2008 Galerie am Schloss Heidelberg
  • 2010 Klinikum Köln
  • 2011 Projekt Kunsthalle Landau
             Club Arte Mannheim
  • 2012 Kunstverein Hockenheim
  • 2013 SRH Heidelberg
  • 2014 Kunsthalle Landau
  • 2015 Providenzkirche Heidelberg
              Art GEDOK Heidelberg
  • 2016-2017 Galerie GEDOK Heidelberg
    Artbox Galerie Basel
    Verein zur Förderung der Kunst Stuttgart
  • 2018 Artbox Galerie NewYork
    Kunsthalle Landau
  • 2019 Artbox Galerie Zürich             
              Galeria Helios Timisoara
              Schloß Schwetzingen             
              Stadtgalerie Mannheim
  • 2020 Artbox Galerie Barcelona           
              GEDOK Galerie Heidelberg            
              Projekt Kunsthalle Landau

Temele centrale în lucrările lui Agnes Pschorn sunt oamenii în contextul lor social și individual, pe fundalul unor evenimentele de demult sau actuale.
Lucrările sunt un fel de oglindă ireală a existenței umane.
Unele lucrări sunt abstracte, gestică pură și redau o stare sufletească, fără figuri umane, ca de exemplu instalația “Timpul războiului”. În alte lucrări apar figuri schițate, sau portrete cu elemente realiste.
Tehnica folosită poate fi abstract-gestică sau figurativ expresivă în funcție de tema prelucrată. O importanță deosebită în toate operele ei au culorile pregnante, care accentuează dramatismul operei.